milstone-logo
משלוח חינם בקנייה מעל 99 ש"ח

עובש במקלחת – מניעה וטיפול

עובש במקלחת – מניעה וטיפול

מה חשוב לדעת על הופעת כתמי עובש בחדרי רחצה? כיצד ניתן למנוע אות היווצרותם וכיצד ניתן לטפל בסימני עובש בחדרי הרחצה? על כך ועוד בכתבה שלפניכם.

עובש בסביבת המגורים מופיע בעיקר בחללים רטובים ולחים ו/או במקומות מסתור בתנאי לחות מסוימים, ולכן, הופעת כתמי עובש בשטח הבית או הדירה נפוצה בעיקר בחדרי הרחצה וסביבת המטבח. בכתבה שלפניכם, תוכלו למצוא מידע מקצועי על דרכי מניעה וטיפול בכתמי עובש במקלחת.

כיצד ניתן לזהות כתמי עובש בחדרי רחצה ?

עובש בקירות הבית הם פועל יוצא של רטיבות ולכן הופעתם מעידה על בעיית איטום או בעיית נזילה במערכת האינסטלציה הביתית. יחד עם זאת, בתנאי לחות מסוימים, כתמי העובש עלולים להופיע גם במצבים בהם לא קיימת בעיית איטום או נזילה. עובש בקיר הוא למעשה כתם בגוון ירקרק/צהבהב המופיע לאחר כתם רטיבות באותו אזור. כתם זה הוא סוג של פטרייה חיידקית המכילה בתוכה נגבים חיידקיים ואבק והיווצרותה על גבי הקיר יוצרת מראה לא אסתטי ונעים לעין. בנוסף, הופעת כתמי עובש בסביבת המגורים, עלולה להוביל לבעיות שונות בדרכי הנשימה בעיקר בקרב אוכלוסיות עם מערכת חיסונית מוחלשת ולהופעת כאבי ראש ומיגרנות בקרב האוכלוסייה הכללית.

היווצרות עובש בחדרי רחצה – דרכי מניעה

מניעת עובש בחדרי רחצה מתאפשרת במסגרת נקיטת מספר פעולות מנע כגון:

  • הקפדה יתרה על אוורור חדרי הרחצה מייד לאחר השימוש בהם – פתיחה של כל סוגי המפתחים המצויים בחדר מייד לאחר שימוש במתקני הרחצה. כמו כן, מומלץ לאוורר את חדרי הרחצה במשך מספר שעות לאורך היום גם ללא קשר לשימוש בהם.
  • הקפדה יתרה על ניגוב אדים המופיעים מייד לאחר שימוש במקלחת ממשטחי הקיר
  • צביעת קירות אמבט באמצעות צבע ייעודי המכיל בתוכו רכיבים מונעי עובש

שימו לב- במידה ואתם עומדים לחפות את קירות האמבטיה באריחי חיפוי כאלו ואחרים, אנו ממליצים לכם לצבוע את קירות החדר באמצעות חומר צבע ייעודי המונע עובש, וזאת כפעולה מקדימה לפעולת החיפוי.

טיפול בעובש – מה חשוב לדעת?

במקרים בהם לא פעלתם למניעת עובש בחדרי הרחצה ובמידה וכתמי העובש מופיעים על קירות החדר, אנו ממליצים לכם לנקוט בסדר הפעולות הבא:

  1. ייבשו היטב את השטח בו מופיעים כתמי הרטיבות ו/או העובש
  2. נקו את משטח הקיר והסירו קילופי צבע
  3. רססו את האזור הנגוע בעובש באמצעות מסיר עובש אותו ניתן לרכוש בכל חנות עשה זאת בעצמך מובילה בתחומה
  4. המתינו לייבוש מלא של החומר אותו ריססתם ולאחר מכן שייפו את האזור והסירו את שכבת העובש
  5. צבעו את הקיר בצבע יסוד (שכבת צבע אחת תספיק) והמתינו לייבוש מלא
  6. צבעו את הקיר באמצעות צבע ייעודי מונע עובש ופטרת הקיר והמתינו לייבוש מלא
  7. צבעו את הקיר בצבע המועדף עליכם ו/או התקינו את אריחי החיפוי הנחוצים לכם.

 

מה עושים במקרים בהם העובש מופיע במתת לשכבת סיליקון ו/או אריחים קיימים?

במקרים בהם אתם מזהים כתמי עובש הצצים מתחת לשכבת סיליקון ו/או אריחי קרמיקה, תדרשו לפרק את אריחי הקרמיקה ו/או להסיר את שכבת הסיליקון המגנה על הקיר, ורק לאחר מכן לפעול בהתאם להנחיות המופיעות למעלה.

האם ניתן להסיר עובש באמצעות אקונומיקה או כל חומר ניקוי אחר?

הסרת כתמי עובש מתאפשרת באמצעות אקונומיקה או חומרי ניקוי אחרים המצויים בבית, אך ורק במקרים בהם מדובר בכתמי עובש קטנים ונקודתיים. במצבים אלו, תוכלו לטבול מטלית יבשה במעט אקונומיקה ולשפשף את האזור הנגוע. שימו לב- השימוש באקונומיקה לא יפתור את הבעיה אלא רק ימנע מהכתם להיות בולט לעין, ולכן מדובר בפתרון זמני הנמשך בהתאם לגודל הכתם ובעיית הרטיבות או הנזילה בחדר הרחצה. באופן עקרוני, עם הופעתם של סימני רטיבות בחדרי הרחצה, אנו ממליצים לכם לבדוק האם קיימת בעיית איטום ו/או נזילה ובמידת הצורך לתקן את הבעיה ולמנוע נזקים גדולים יותר מהופעת כתמי עובש ורטיבות.

 

מה עושים במצבים בהם כתמי העובש חוזרים ונשנים גם לאחר השלמת פעולות הטיפול?

 

במקרים בהם טיפלתם בבעיית העובש בהתאם להנחיות המופיעות לעיל, ואתם עדיין מתמודדים עם הופעתם של כתמי עובש, אז ככל הנראה קיימת בעיית אינסטלציה חריגה המחייבת תיקון מיידי ו/או לא הקפדתם על ההמלצות למניעת כתמי עובש.

 

שיתוף התוכן באמצעות:
מוצרים שקשורים למאמר זה:
מחפשים ייעוץ מקצועי? יש לכם שאלה?

חייגו לטל. 03-6444039 או השאירו פניה, ונציג משרדינו יחזור אליכם בהקדם האפשרי.

×

עגלת קניות

מחפשים ייעוץ מקצועי? יש לכם שאלה?
נשמח לשמוע מכם

חייגו לטלפון 08-6110111 או השאירו פניה, ונציג משרדינו יחזור אליכם בהקדם האפשרי.