milstone-logo
משלוח חינם בקנייה מעל 99 ש"ח

חשיפה לעובש יכולה לסכן את הבריאות?

חשיפה לעובש יכולה לסכן את הבריאות?

מהו עובש בסביבת המגורים? כיצד הוא נוצר? האם הוא עלול לסכן את בריאותכם? כיצד ניתן להימנע ואיך מטפלים בקירות עם עובש? כל מה שצריך וחשוב לדעת על עובש בשטח הבית או הדירה בכתבה שלפניכם.

עובש בקירות הבית/הדירה מופיע לרוב על גבי משטחים המצויים באזורים לחים ורטובים וביניהם: קירות חדרי הרחצה, קירות המטבח וקירות מרתפים. כמו כן, העובש עלול בארונות המטבח, מערכת המיזוג ומשטחי ריצוף שאינם מוגנים בשכבת איטום.

מהו עובש בסביבת המגורים וכיצד הוא נוצר?

עובש בקירות ובבית הוא סוג של פטרייה המתפתחת כתוצאה מרטיבות, כאשר בשלב הראשון יופיעו סימני רטיבות ההופכים עם הזמן לכתם פטרייתי הכולל בתוכו נגבים חיידקיים ואבק, ולכן, העובש בבית מופיע בעיקר בחללים רטובים ולחים ובמקומות שונים בהם מתקיימים תנאי לחות מסוימים, לרבות, ארונות המטבח, מזרנים, ריהוט מרופד, מגשי אחסון במקרר ועוד.

האם חשיפה לעובש מסוכנת לבריאות?

סימני העובש המופיעים בקירות הבית ועל גבי משטחים שונים, עלולים להכיל בתוכם כמות גדולה של נגבים חיידקיים ואבק שהחשיפה אליהם לאורך זמן עלולה להוביל לסימפטומים לא נעימים כגון: שיעול, צינון, עייפות לא מוסברת, כאבי ראש תדירים והתקפי מיגרנה חזקים. אוכלוסיות המתמודדות עם מחלות רקע ו/או כאלו המתמודדים עם מערכת חיסונית חלשה, כגון, ילדים וקשישים, עלולות לסבול גם מבעיות בנשימה ותחושת מחנק.

כיצד מונעים היווצרות עובש בשטח הבית?

מכיוון שהעובש הביתי מופיע בחללים רטובים ולחים, ניתן למנוע את היווצרותו באמצעות נקיטת פעולות מנע וביניהן:

  • איטום חללים רטובים ולחים באמצעות חומרי איטום ייעודיים
  • אוורור תדיר וקבוע של חללים רטובים ולחים
  • צביעת קירות בצבע ייעודי המונע התפשטות עובש ופרטת
  • ניקוי תדיר וקבוע של משטחים בהם קיים סיכון להופעת עובש (מזרנים, ריהוט מרופד, מערכות מיזוג וכו)
  • בדיקה תקופתית של מערכות הניקוז בשטח הדירה

פעולות אלו במסגרת תחזוקת סביבת המגורים, תסייע לכם לצמצם את הסיכון בהופעת סימני רטיבות בשלב הראשון והופעתם של כתמי עובש בשלב מאוחר יותר.

כיצד תוכלו לזהות עובש?

כפי שציינו לעיל, העובש הביתי מתפתח בשלבים, כאשר הופעת כתמי רטיבות הוא הסימן המובהק לכך שהמשטחים או הקירות בביתכם עלולים להיות נגועים בעובש. סימנים נוספים היכולים להעיד על היווצרות עובש על גבי הקיר או המשטח כוללים: שינוי הגוון המקורי של המשטח, קילופי צבע בקיר והופעת כתמים בגוון ירקרק או צהבהב על גבי המשטח.

טיפול בעובש הביתי – כיצד?

טיפול בעובש הביתי מתאפשר באמצעות נקיטת פעולות שונות המיועדות לצרכי טיפול בעובש בקיר או טיפול בעובש המופיע על גבי משטחים שונים, כאשר לכל אחד מהמקומות בהם מופיע עובש, דרכי טיפול שונות. לצורך טיפול בעובש המופיע על גבי קירות הבית יש לנקוט בסדר הפעולות הבא:

  1. ייבשו היטב את שטח הקיר בו מופיעים סימני רטיבות – במקביל, בדקו מהי הסיבה שגרמה להופעת הרטיבות מלכתחילה ובמקרים בהם מדובר בבעיית איטום או צנרת , טפלו בבעיה במהירות וביעילות.
  2. במקרים בהם הקיר מתקלף, הקפידו להסיר את שכבת הצבע המתקלפת ונקו את האזור לאחר מכן
  3. מרחו חומר ייעודי להסרת עובש על גבי האזורים הנגועים בעובש בשטח הקיר והמתינו לייבוש מלא של החומר
  4. שייפו את האזור בו מרחתם את החומר הייעודי להסרת עובש וצבעו את הקיר בצבע יסוד
  5. לאחר ייבוש מוחלט של שכבת הצבע הראשונה, צבעו את הקיר שוב באמצעות צבע המכיל בתוכו רכיבים מונעי עובש ופרטיות ורק לאחר מכן צבעו את הקיר בצבע הרצוי לכם.

כיצד מסירים ומטפלים בסימני עובש המופיע על גבי משטחים?

הסרה וטיפול בסימני עובש המופיעים על גבי משטחים, נעשית באמצעות תמיסות ייעודיות להסרת כתמי עובש וביניהן: מסירי עובש ממזרנים, מסירי עובש מריהוט מרופד וכדומה. כמו כן, סימני עובש המופיעים במערכת המיזוג או משטחי אחסון מזון במקרר, ניתן לנקות באמצעות מטלית יבשה ותרסיס ייעודי לטיפול בעובש. פעולת הניקוי באמצעות תרסיס עובש ומטלית יבשה אפקטיבית גם להסרת עובש מארונות המטבח.

הטיפול בעובש מומלץ שייעשה באופן מיידי לאחר שזיהיתם את כתמי העובש וזאת על מנת להימנע מהתפשטותו של העובש לכל חלקי הקיר או המשטחים השונים.

שיתוף התוכן באמצעות:
מוצרים שקשורים למאמר זה:
מחפשים ייעוץ מקצועי? יש לכם שאלה?

חייגו לטל. 03-6444039 או השאירו פניה, ונציג משרדינו יחזור אליכם בהקדם האפשרי.

×

עגלת קניות

מחפשים ייעוץ מקצועי? יש לכם שאלה?
נשמח לשמוע מכם

חייגו לטלפון 08-6110111 או השאירו פניה, ונציג משרדינו יחזור אליכם בהקדם האפשרי.