milstone-logo
משלוח חינם בקנייה מעל 99 ש"ח

המדריך לבחירת סילר

המדריך לבחירת סילר

מהו סילר לאבן? איך בוחרים סילר ומהם השיקולים לבחירתו? כיצד יש לעבוד עם סילר וכמה זה עולה? כל מה שצריך וחשוב לדעת סילר בכתבה שלפניכם.

משטחי ריצוף ומשטחי עבודה במטבח, מתאפיינים ברמת ספיגה כזו או אחרת בהתאם לחומרי הגלם מהם הם מיוצרים, כאשר חלק מהמשטחים נחשבים לרגישים יותר לספיחת מים, שומן, לכלוך נוקשה וכדומה. כפועל יוצא מכך, כלל משטחי הריצוף והעבודה המותקנים בסביבת המגורים, מחייבים אתכם בפועלת ציפוי שמטרתה לאטום את המשטח ולמנוע מצבים של סחיפת חומרים שונים העלולים להשפיע על נראות המשטח לאורך זמן. יחד עם זאת, שכבת הציפוי חייבת להיעשות באמצעות חומרי גלם המיועדים למטרות איטום משטחים מבלי לפגוע באיכויות המשטח.

אם כך, מהו סילר למשטחים?

סילר למשטחים הוא למעשה חומר גלם המשמש למטרות ציפוי ואיטום משטחים מכל סוג. חומר גלם זה מיוצר על בסיס מים או בסיס חומרים סולבנטים (ממיסים). חומר הסילר משווק כאמצעי ציפוי ואיטום המותאם למגוון רחב של סוגי משטחים וביניהם: סילר למשטחי עץ, סילר לשיש, סילר למשטחי אבן טבעית, סילור למשטחי בטון ועוד.

יתרונות השימוש בסילר

השימוש בסילר כאמצעי לציפוי ואיטום משטחים בסביבת המגורים, מאפשר לכם ליהנות ממספר יתרונות מרכזיים הכוללים בין היתר:

  1. איטום פונקציונאלי של המשטח ומניעת מצבי ספיחה של מים, לכלוך ושומנים לגוף המשטח
  2. התאמה לכל סוגי המשטחים המתאפיינים ברמת ספיחה גבוהה, לרבות, משטחי אבן ושיש, מרצפות טרצו, סילר לבטון ועוד.
  3. שומר על גוון המשטח לאורך זמן –  שימוש תקופתי בסילר יוצרת שכבת הגנה על גוף המשטח ובכך הוא מונע היווצרות של סימני שחיקה כאלו ואחרים העלולים להזיק לגוון המקורי של המשטח.
  4. מונע החלקה – יתרון נוסף הנלווה לשימוש בסילר טמון בעבודה שהוא מונע החלקה ממשטחים מוחלקים דוגמת בטון מוחלק ואף משמש כשבת ציפוי מונעת החלקה ביתר סוגי המשטחים.

 

חשוב לדעת חומר הסילר משמש כחומר מגן אותו נהוג למרוח על גבי כל סוגי המשטחים לאחר ביצוע עבודות פוליש והברקה, אך בהחלט ניתן לעשות בו שימוש גם כאמצעי ציפוי ואיטום ללא קשר לעבודות פוליש.

בחירת סילר – מה חשוב לדעת?

סוג הסילר בו אתם עושים שימוש חייב להיבחר גם בהתאם לסוג המשטח המיועד לציפוי ואיטום וגם למטרת השימוש הנחוצה לכם. סוגי הסילרים השונים המשווקים כיום (על בסיס מים ו/או על בסיס חומרים ממיסים), מיועדים למגוון רחב של מטרות שימוש וביניהן: סילר לשמירה על המראה הטבעי של המשטח, סילר למניעת החלקה, סילר המקנה למשטח מראה רטוב/חצי רטוב, סילר למשטחים בהם הגוון דהה עם הזמן, סילר לשמירה על הגוון המקורי של המשטח ועוד. חשוב להבדיל בין סילר לאבן טבעית ובין סילר לשיש וסוגי משטחים נוספים.

סילר – עלויות

את סוגי הסילר השונים, ניתן לרכוש בגלונים בנפחים משתנים של ליטר עד 5 ליטר. ברוב המקרים, ליטר סילר יכול להספיק לכ-10 מ"ר משטח, כאשר עלותו של כל ליטר סילר נעה בין 50 ל-150 שקלים וזאת בהתאם לסוג הסילר. במידה ואתם שוכרים את שירותיו של איש מקצוע לצורך ציפוי ואיטום משטחים בסילר, עלויות העבודה נקבעות בהתאם לסוגי הסילר הנדרשים לכם וגודל המשטח העומד לרשותכם. במידה ואתם מזמינים שירותי פוליש והברקה, אנו ממליצים לכם לברר אל מול חברת הפוליש את העלות הנדרשת לצורך מריחת סילר עם סיום עבודות הפוליש.

 

מתי מומלץ לבצע איטום משטחים באמצעות סילר?

ציפוי ואיטום סוג כזה או אחר של משטחים באמצעות סילר היא פעולה מקצועית אותה חשוב ומומלץ לבצע אך ורק באמצעות אנשי מקצוע, וזאת לנוכח אמצעי הזהירות הנדרשים לצורך השלמת הפעולה. ברוב המקרים, פעולת הציפוי והאיטום של המשטחים באמצעות סילר, מיושמת כחלק בלתי נפרד מהליכי פוליש והבקרה אותם אתם מבצעים על גבי המשטחים המיועדים. יחד עם זאת, מומלץ ורצוי לבצע את פעולת הסילר ללא קשר לעבודת הפוליש, וזאת אחת למספר שנים ו/או בהתאם למצבו התחזוקתי של המשטח.  לצורך הכנת המשטחים לפעולת הסילר, תדרשו לנקות היטב את המשטח באמצעות חומרי ניקוי ייעודיים ושואבי אבק. לאחר מריחת הסילר על גבי המשטחים, תדרשו לאוורר היטב את סביבת המגורים והחלל בו מצויים המשטחים, וזאת לנוכח הריח העז של חומר הסילר.

שיתוף התוכן באמצעות:
מוצרים שקשורים למאמר זה:
מחפשים ייעוץ מקצועי? יש לכם שאלה?

חייגו לטל. 03-6444039 או השאירו פניה, ונציג משרדינו יחזור אליכם בהקדם האפשרי.

×

עגלת קניות

מחפשים ייעוץ מקצועי? יש לכם שאלה?
נשמח לשמוע מכם

חייגו לטלפון 08-6110111 או השאירו פניה, ונציג משרדינו יחזור אליכם בהקדם האפשרי.