milstone-logo
משלוח חינם בקנייה מעל 99 ש"ח

איך לבחור קרמיקה לרצפה – המדריך לשנת 2020

איך לבחור קרמיקה לרצפה – המדריך לשנת 2020

מעבר לסביבת מגורים חדשה או שיפוץ של הבית מחייבים היערכות ותכנון מוקדמים של הפרויקט. כדי לבצע את הפרויקט על הצד הטוב ביותר, חשוב לשים דגש על היבטים תקציביים, על לוחות הזמנים, וכמובן גם על בחירה נכונה של אלמנטים פרקטיים ועיצוביים לבית החדש, כמו קרמיקה או אריחי פורצלן.

כשמדובר בריצוף הבית, נדמה שהאפשרויות הן בלתי מוגבלות. בשנת 2020 נוספו עוד מגוון קולקציות של אריחי קרמיקה לריצוף פנים הבית והמרפסת. המבחר האדיר של סוגי הקרמיקות והחיפויים, שמגיעים בשלל עיצובים קלאסיים ומודרניים, יעזרו לכם לעצב את הבית החדש כראות עיניכם.

בית המגורים זקוק לשיפוץ נרחב ולחידוש הריצוף? מתלבטים איזו קרמיקה כדאי לבחור לבית החדש? במדריך שלפניכם תוכלו למצוא את כל המידע הרלוונטי לתהליך בחירת קרמיקה לרצפה.

התאמה של סגנון העיצוב

הקפידו על קו עיצובי תואם בין החדרים השונים, שיתאים לאווירה שאתם מעוניינים ליצור בבית.
לבתים עם מראה יוקרתי ומהודר, תוכלו לבחור למשל בקרמיקה בגוונים מרשימים עם ציפויים מבריקים.

אם אתם עוברים לסביבת מגורים כפרית, תעדיפו כנראה לבחור בעיצוב פרקטי ומינימליסטי יותר. לשם כך, תוכלו לבחור בקרמיקה פשוטה ונקייה, או באריחים דמוי עץ, למשל, שמעניקים אווירה כפרית רגועה.

בחירת גודל אריחי הקרמיקה

במיוחד בבתי מגורים קטנים, חשוב לשים דגש מרכזי על גודל הקרמיקה לרצפה. אנו מעוניינים להעניק לבית מראה פתוח ולא צפוף, ולכן רצוי לבחור בלוחות קרמיקה רחבים. בשילוב עם בחירה נכונה של ריהוט ואביזרי הנוי, תוכלו להעניק גם לדירות קטנות מראה מנצח.

לדוגמא, בחללים קטנים, אתם יכולים להשתמש בריצוף דמוי עץ עם רוחב גדול מ-7.5 ס"מ במקביל לקיר הארוך ביותר בחלל. כך תעניקו גם לחללים קטנים מראה פתוח עם אשליה של אינסוף.

טיפ נוסף: אתם יכולים להתקין את הריצוף באלכסון. זה יוצר אשליה ויזואלית ומעניק לחדר מראה פתוח וגדול.

בבתי מגורים גדולים ומרווחים, בחירת גודל הקרמיקה כבר תלויה בכם. אתם מוזמנים לבחור ממגוון העיצובים, ולהתאים את גודל אריחי הקרמיקה בהתאם לצרכים האישיים שלכם, ההתאמה שלהם לעיצוב הבית ולריהוט וכמובן ליכולת התקציבית שלכם.

פונקציונאליות


כשמדברים על פונקציונאליות, הכוונה היא בעיקר לאספקטים של ניקיון הריצוף. בדרך כלל, רוב סוגי הקרמיקות הן בעלי יכולת ספיגה נמוכה, וכתמים או לכלוכים גסים לא נספגים על המשטח וניתן לנקות אותם בקלות.

ובכל זאת, לפני שאתם בוחרים את הקרמיקה לרצפה, וודאו שאכן היא מתאימה לכם מבחינת רמת הספיגה. מדובר בפרמטר חשוב, בעיקר בגלל שכתמים קשים שנדבקים לקרמיקה במטבח או בשירותים (חומצה, כתמי אוכל, חומרי ניקוי ועוד) יכולים להיות מאוד עקשניים, ותצטרכו לעשות פוליש לקרמיקה או להזמין אנשי מקצוע כדי להסיר אותם.

פוליש לקרמיקה

סוג הקרמיקה

התאימו את סוג הקרמיקה על פי הצרכים שלכם. וודאו שאתם לוקחים בחשבון פרמטרים של עמידות, תחזוקה ומידת החספוס נגד החלקה בעת בחירת הריצוף. אם הריצוף מיועד לחדרי שירותים (במיוחד כשיש ילדים קטנים בבית), עליכם לבחור בקרמיקה עמידה ולא חלקה עם תקן אנטי-סליפ, שהיא גם קלה לניקיון ותחזוקה.

בדקו גם את דרגת השחיקה של הריצוף. דרגת שחיקה גבוהה מעידה על איכות גבוהה של חומרים ועל עמידות של הקרמיקה. אריחי גרניט פורצלן, למשל, הם עמידים במיוחד ויכולים להשתלב היטב בחדרי ילדים או בחדרי מקלחת ושירותים.

ריצוף מרפסת

קרמיקה מתאימה מאוד גם לשימוש חוץ – למרפסת או לגינה, הודות לתכונות העמידות והתחזוקה הקלה שלה. כמה דגשים לבחירת נכונה של קרמיקה למרפסת או לגינה:

  • בחרו בגוונים שידגישו את ההבדל בין הסביבה החיצונית לפנים הבית. זה ייצור תחושה של תיחום בין האזורים השונים.
  • אריחי קרמיקה של גרניט פורצלן הם הפופולריים והפרקטיים ביותר למטרות חוץ. הם עמידים מאוד בתנאים קשים, אינם סופגים כתמים, קלים לניקיון ומגיעים במגוון תצורות, עיצובים וגימורים.
  • בחרו את העיצוב של הקרמיקה בהתאם לריהוט ולפרטים שנמצאים במרפסת – מעקה, אדניות, קירות חיצוניים ועוד. בדרך כלל, המרפסת או הגינה מרוהטים פחות מהבית, ולכן ההתאמה בין הריצוף לבין אלמנטי הנוי חשוב עוד יותר.

דגשים נוספים

כשמדובר בבחירת אריחה קרמיקה לרצפה המבחר של הטקסטורות והעיצובים גדול במיוחד: אריחי וינטאז', טקסטורת דמוי עץ, עם עיטורים קלאסיים או מודרניים שמתאימים לבית ולחוץ.
בבתי מגורים רבים, הקונספט הדקורטיבי הקיים (או הקונספט שמתוכנן להיות בבית החדש) מאפשר לכם להיות פחות מקובעים, ולא לבחור בסוג קרמיקה אחיד.
קרמיקות משתלבות נהדר עם סגנונות עיצוב מגוונים, כך שהריצוף יכול להתאים לאווירה כפרית בסלון, לקונספט העיצובי של המטבח, השירותים והמקלחת.

אל תחששו לתת לדמיון שלכם מקום: אם הבית מתוכנן להיות עם ילדים קטנים, תוכלו לרצף את השירותים והמקלחת באריחי קרמיקה מעוטרים שמשרים אווירה נעימה וכיפית, ובמטבח, למשל, לתת דגש על ריצוף קרמיקה שמתאים לגווני המטבח או לאווירה הכפרית שאתם מעוניינים לייצר.

לסיכום, אין ספק שאריחי קרמיקה לרצפה הם הבחירה הטבעית של כולנו. הם עמידים הרבה יותר מריצוף טבעי (צפחה, גרניט, בזלת למשל), מגיעים בטקסטורות אחידות ומדויקות, קל לנקות ולתחזק אותם. כל שנשאר לכם הוא לבחור את התקציב שמתאים לכם ולהתחיל במלאכת הריצוף.

שיתוף התוכן באמצעות:
מוצרים שקשורים למאמר זה:
    מחפשים ייעוץ מקצועי? יש לכם שאלה?

    חייגו לטל. 03-6444039 או השאירו פניה, ונציג משרדינו יחזור אליכם בהקדם האפשרי.

    ×

    עגלת קניות

    מחפשים ייעוץ מקצועי? יש לכם שאלה?
    נשמח לשמוע מכם

    חייגו לטלפון 08-6110111 או השאירו פניה, ונציג משרדינו יחזור אליכם בהקדם האפשרי.